Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Mobiliz'in dijitalleşme ve İnovasyon etkisi

BesteKzlayAtmaca blog page2

Mobiliz İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Direktörü Beste Kızılay Atmaca, Great Place to Work® Sertifikalı olmaları hakkında yaptığımız söyleşide sertifikasyon süreci ile ilgili sorularımızı yanıtladı. 

1. Yüksek Güven kültürünün şirketinizin geleceğine katkısı ve önemi nedir ve günümüzde bu kültürü nasıl ayakta tutuyorsunuz?

Yüksek Güven kültürü, çalışanlarımızın Mobiliz’deki çalışmaları süresince deneyimlemelerini istediğimiz ve sonrasında da Mobiliz ile ilgili akıllarında kalmasını en çok önemsediğimiz, hassasiyetle yaklaştığımız bir konu. İnsan kaynakları uygulamalarımız ve bakış açımız, yönetimimizin bakış açısıyla paralel şekilde, çalışan ve işveren arasında %100 güvene dayalı bir ilişki kurmak ve onu sürekli kılabilmek için. Çalışanlarımızla sık iletişim kurmak, iletişimimizde açık, net, dürüst ve adil olmak yüksek güvene dayalı kültürün ayakta kalmasını etkileyen en temel unsurlar. 2017 yılından bu yana çalışana vaadimiz “Güven, Gelişim, Gelecek Seninle”, çalışanlarımızla her yıl yaptığımız İK sohbetleri ve fokus görüşmeler neticesinde ve insan kaynağına verdiğimiz değer doğrultusunda oluşturulmuştur.

2. Yeni normalde dijitalleşme ve inovasyon kelimeleri gündeme daha sık gelemeye başladı. Sizler bu gelişimler adına neler yapıyorsunuz?

Dijitalleşme ve inovasyon kelimeleri bizim de sürekli gündemimizde olan kelimeler. Sektöründe uzman bir teknoloji firması olarak takip etmemiz ve sürekli gelişim sağlamamız gereken alanlar. İnsan Kaynakları olarak dijitalleşme ve inovasyonun kurum kültürünün odağında olması için çeşitli uygulamalar geliştiriyoruz ve faydaları ile ilgili farkındalığın yaygınlaşması için çalışıyoruz. Ofislerimizde çalışan veya uzaktan çalışan çalışanlarımızla çok sık gerçekleştirdiğimiz çevrim içi toplantılar bize bu konuda yardımcı oluyor. Mobiliz’de Dijital Sohbetler konseptinde gerçekleştirdiğimiz ve halen de devam ettiğimiz bu sohbetler ile tüm departman yöneticilerini konuk konuşmacı olarak toplantılarımıza misafir ediyor, kuruluşumuzdan bugüne ilgili departman bazında gerçekleştirilen dijitalleşme ve inovasyon süreçlerini tüm çalışanlara aktarmalarını rica ediyoruz. Böylelikle tüm çalışanlar, şirket genelinde gerçekleşen iyileşme ve geliştirmeleri, öncesinde yaşanan zorlukları ve günümüzde elde edilen faydaları, eskiye göre işlerin ne kadar daha kolaylıkla yapılabildiğini, müşteri memnuniyetinin bu sayede ne kadar arttığını ve verimli kaynak yönetimini çok daha iyi görebiliyor, Mobiliz’in başarı hikayesinin bir parçası olarak uçtan uça tüm süreçler hakkında bilgi sahibi oluyorlar.

3. 2022 yılı ve sonrası için kurum kültürü geliştirme ve harika bir iş yeri yolculuğu adına neler düşünüyorsunuz?

Kurum kültürümüzü geliştirmek üzere yıllardır yaptığımız NPS ölçümlerine bu yıl dünyaca bilinen ve itibar edilen Great Place to Work araştırması sonuçlarını eklemiş olduk. İnsan kaynakları ekibi olarak kurum içi araştırmamızdan aldığımız geri dönüşlerin bağımsız ve güvenilir bir kuruluş tarafından da aynı şekilde ölçümlenmesi ve sertifikalandırılması bizim için güzel bir deneyim oldu. 2021 yılı Great Place to Work Türkiye araştırması benchmark sonuçları ile Mobiliz’in sonuçlarını karşılaştırdığımızda odak alanlarında ve harika iş yeri ortalamalarında Türkiye ortalamalarının üzerinde olduğumuzu görmek bizi çok mutlu etti. Hedefimiz 2022 ve sonrasında da bu şekilde ortalamaların üzerinde kalmaya ve harika bir iş yeri olmaya devam etmek, Türkiye’nin en işverenleri listesinde dereceye girebilmek.

4. Çalışanların şirketinizin bir parçası olduklarını hissetmeleri, iş yapış şekillerine nasıl yansıyor? Takımın bir parçası olma duygusunun sonuçları nelerdir?

Takım üyeliği, takım ruhu, samimiyet, dostluk ve gurur en yüksek skorları aldığımız odak alanlarından bazıları ve Mobiliz’i diğer şirketlerden farklı kılan özellikler. Güzel ilişkilere sahip, arkadaşlık ve samimiyete dayalı büyük bir takımın bir parçası olduğunu yürekten hisseden çalışanlarımızın tutku ile çalışması, birbirini geliştirmesi ve  bireysel katkılarla şirketine değer katması başarı hikayemizi yazmamızı sağlamıştır.

5. Great Place to Work® Analizleri kurum kültürünüzü geliştirme sürecinde hangi çıktıları ile almış olduğunuz aksiyonlar için rehberlik yaptı?

Analizler, İnsan Kaynakları ekibinin üzerinde çalışmakta olduğu ve gündeminde olan alanlara rehberlik ediyor. Gerekli aksiyonları almaya devam edeceğiz.  

6. Yönetici ve liderlerin davranışlarının, çalışanların potansiyelinin yükseltilmesinde ve katkı sağlama istekliliğin artırılmasındaki pozitif etkisini biliyoruz, sizde bu süreç nasıl işliyor?

Mobiliz yaklaşık 100 kişilik bir şirket ve 30.000’in üzerinde müşterisine sektördeki en iyi şekilde hizmeti sunma vizyonuyla çalışıyor. Teknoloji firması olmamız, müşteri beklentileri ve kaynağımız ile uyumlu şekilde sürekli gelişim içinde olmamızı gerektiriyor. Bu sebeple çalışanlarımızın hızlı ve doğru karar almaları, verimlilik ve fayda sağlayan geliştirmeler için yaratıcı fikirler önermeleri, Mobiliz’de her zaman desteklenir. Yöneticiler ekiplerindeki çalışanların, potansiyellerini ortaya çıkarmasını her zaman desteklemekte ve bunun pozitif etkilerini görmektedir.

7. Great Place to Work® Yolculuğu daha önce hiç keşfetmemiş olduğunuz hangi sonuçları size gösterdi ve tepkiniz ne oldu?

Great Place to Work® Yolculuğu bize, ana odak alanları ve bu alanları etkileyen alt kırılımları birlikte değerlendirmemiz gerektiğini gösterdi. Bu şekilde resmin bütününü daha iyi görebildiğimizi hissettik ve memnun olduk.



0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC