Adjust cookies
If you click on "Accept all cookies", you agree to the storage of cookies on your device in order to improve the navigation on the website, to analyze the use of the website and to support our marketing activities.
Essential cookeis
- Session cookies
- Login cookies
Performance cookies
Functional cookies
- Google Maps
- YouTube
- SocialShare Buttons
Targeting cookies
- Facebook Embeded

Çalışanlarınızın Ruh Sağlığını Korumaya Yardımcı Olacak 5 İpucu

stressed female employee feeling nervous at work 2023 11 27 05 14 40 utc

İşte ve özel hayatında hızlı ve modern bir toplumun tüm baskılarını hisseden çalışanlar, böylesi bir atmosferde ruh sağlığı sorunları yaşayabiliyorlar. Nitekim çalışanlar arasında stres ile birlikte gelişen ruh sağlığı sorunları da artış gösteriyor. Dolayısıyla bu yükselen eğilimi frenleyecek önlemler almak oldukça önemli.

Fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak sağlıklı olmak her çalışanın en temel haklarından biridir. Dahası, ruh sağlığı iyi olan çalışanlar, ekibin olumlu bir parçasını oluşturan, çok daha üretken olanlardır. Özetle ruh sağlığı önemlidir ve bunun sağlanması, işe uyumluluğunun bir parçası. Bunu göz önünde bulundurarak çalışanların ruh sağlığını korumalarına yardımcı olacak bazı kullanışlı ipuçlarını derledik:

1 - Esnek çalışmaya izin verin

Esnek çalışma koşulları sağlamanız, tüm çalışanların ruh sağlığını iyileştirmede etkili bir yol olacaktır. Bu çalışma koşullarını sağlamanın ise sayısız yolu var. Bunlardan biri, hibrit çalışma sistemlerinde olduğu gibi iş gününü veya haftasını bölerek, çalışanların bazı görevleri evde uzaktan tamamlamasına izin vermek olabilir. Diğer bir yol ise, esnek çalışma saatlerine izin vermek. Bu durumda çalışan hala tam gün çalışacak, ancak saatlerini kendisi belirleme özgürlüğüne sahip olabilecek. Tabii ki esnek çalışma saatlerini faydalı bir şekilde uygulamaya koyabilmeniz, işinizin yapısına da bağlı olabilir.

2 - Çalışanlara yan haklar ve avantajlar sunun

Yan haklar, ikramiyeler ve avantajlarla takdir gördüğünü hissetmek, çalışanların ruh hali için çok şey ifade edebiliyor. Yaptığı iyi işlerin fark edilmediğini hisseden çalışanlarda işe karşı ilgisizlik, hatta depresyon gelişebiliyor. Çeşitli yan haklar ve avantajlarla ödüllendirilen çalışanlarda ise tam tersi gözlemleniyor. Örneğin iş yerinde evcil hayvanlara izin vermek, hediyeler, ödüller, ikramiyeler sunmak, çalışanlara özel oyun odası sağlamak... Liste uzun; siz yeter ki hayal edin.

3 - Stresle başa çıkma eğitimi verin

Hayat stresle iç içe ve bu kaçınılmaz bir gerçek. Birçok çalışma ortamı zaman zaman oldukça stresli hale gelebilir. İyi yönetilen bir miktar stres, olumlu olabilir ama yoğun stres, ruh sağlığında olumsuz etki oluşturabilir. İş yerinde stresin üstesinden gelmenin ve stresi daha iyi yönetmenin bir yolu, stresle başa çıkma konusunda eğitim vermektir. Günümüzde bu konuda pek çok eğitim ve öğretim materyali olup, bunların çoğu ücretsiz olarak ulaşabileceğiz kaynaklarda yer almakta. Çalışanlarınız ile düzenleyebileceğiniz well-being atölyeleri gibi zamanlarda stres ile başa çıkma konusunda etkili adımlar ve nefes teknikleri gibi basit ama etkili pratikler geliştirilebilir. Çalışanlar stresi ne kadar iyi yönetebilirlerse, iş ve özel yaşamlarında o kadar üretken ve mutlu olurlar.

4 - Çalışanın iş yükünü hafifletin

Kısıtlı teslim tarihleriyle çok yoğun çalışma; strese, depresyona ve bunlarla baş edememeye yol açabilir. Hiçbir çalışan fiziksel veya zihinsel tükenme noktasına kadar çalıştırılmamalı. Nihayetinde bunun olumlu bir getirisi olmayacağı aşikar! Aksine, ağır iş yükü baskısı altındaki çalışanların iş yükü bir şekilde, en azından bir süreliğine hafifletilmeli. Bu hem bireyin ruh sağlığı için gereklidir hem de organizasyonun bütününde olumlu bir etki kuracaktır.

5 - Yüz yüze veya uzaktan danışmanlık sağlayın

İster iş yerinde ister uzaktan çalışıyor olun, çalışanınızda ruh sağlığı sorunları başladığına dair işaretler görüyorsanız (özellikle de işle bağlantılıysa), yüz yüze veya uzaktan danışmanlık sağlamayı ciddiyetle düşünmelisiniz. Bazen zihin sağlığını yeniden toparlamak için çalışanınızın ihtiyaç duyduğu tek şey, bir uzmanın incelemesi ve desteğidir.

Dönüşümü şimdi başlatın

Ülkemizdeki çalışma ortamlarında da psikolojik sağlık sorunları artış gösterirken sizin organizasyonunuzda da durumun böyle olma zorunluluğu yok. Tüm çalışanların fiziksel ve zihinsel sağlığını güvence altına alacak önlemler almaya odaklanın.

Eğer siz de kendi organizasyonunuz için geleceğin iş yerlerinden biri olarak sürdürülebilir bir başarıya odaklandıysanız, etkin liderlikle beraber yüksek güven kültürü oluşturmak en önemli adımlardan biridir. Harika iş yeri kültürünü benimseyerek iş yerinizde çeşitlilik, dahil etme, iş-yaşam dengesi ve psikolojik sağlığı artırabilirsiniz. Dönüşüm süreci için ilk adım mevcut durum analizi yapmanızdır.

Hemen şimdi organizasyonunuzdaki çalışan deneyimini ve güven kültürünüzü ölçümlemek için bizimle iletişime geçin. Uzmanlarımız, size özel bir yol haritası oluşturarak, iş yerinizdeki güven ve şeffaflığı artırmanıza yardımcı olacak.



Bültenimize Abone Olun
0 (212) 236 50 20
© Great Place To Work® Institute Türkiye. Tüm hakları saklıdır
made with by CIC