Ana Sayfa Raporlar & İçerikler Şirketlerden Hikayeler Turkcell Global Bilgi'den Çalışanların Sesine Önem Veren Uygulamalar
Turkcell Global Bilgi'den Çalışanların Sesine Önem Veren Uygulamalar
11.08.2022
Zafer Cavdar Turkcell

Turkcell Global Bilgi Genel Müdür Yardımcısı Zafer Çavdar, 2022 Türkiye’nin En İyi İşverenleri etkinliğimizde yaptığımız söyleşide sertifikasyon süreci ve en iyi işveren olma yolculuğu ile ilgili sorularımızı yanıtladı. Zafer Çavdar ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızı izlemek için tıklayın!

1. Şirketinizdeki yüksek güven kültürü, belirsizlikleri yönetme sürecinde size nasıl destek oldu? Sizce hangi alanlardaki belirsizlikleri azalttığını düşünüyorsunuz?

Bu süreçte vizyonumuz güven kültürünün oluşmasında bize en önemli yol gösterici oldu. Çalışanlarına ve müşterilerine eşsiz bir dijital deneyim sunma vizyonunu hayata geçirdik ve bu vizyon çerçevesinde çalışma arkadaşlarımızın beklentilerini aldık. 

Pandemi döneminde çalışma arkadaşlarımızı dinledik ve onların sağlıklarını düşünerek çok hızlı bir şekilde çalışma modellerimizi değiştirdik. Uzaktan çalışma modelleri dizayn ettik. Sonra çalışan deneyimimizi yeniden tasarladık ve bu çalışan deneyimi tasarımı sonrasında çalışanlarımızın ihtiyaçlarına binaen bir platform geliştirdik. Çalışan deneyimi dijital platformumuzu devreye soktuk. Bu sayede 17.000 çalışanımız Türkiye’deki bütün illerden çalışabilir bir hale geldiler. 

Performanstan eğitime, kariyer fırsatlarından sosyalleşmeye kadar bizim çok önceden başladığımız dijital dönüşüm yolculuğumuz, çalışanlarımızın güven kültürünü destekledi ve bu belirsizlikleri yönetmekte her zaman rehber oldu.

2. 2021 yılında En İyi İşveren olma sürecinde öncelikli gündem maddeleriniz nelerdi?

Öncelikli gündem maddemiz, vizyonumuzu yaşatırken değerlerimizi çalışanlarımızla yaşatmak oldu. Bunun için “Birlikte İyiyiz” değerimiz altında 3 önemli odak alanımızı hayata geçirdik. Birincisi “Birlikte Öğreniriz” oldu. Mesleki, kariyer, kişisel gelişim yolculuğunda çalışma arkadaşlarımıza birçok alternatif sunduk ve kariyer haritaları ile besledik. Çalışanlarımıza burada kariyer yapabileceklerini hissettirdik. İlk önemli maddemiz buydu. 

İkincisi “Birlikte Başarırız” oldu. Çalışma arkadaşlarımızın yapmış olduğu her işi her çalışmayı takdir ve teşekkür etme yoluyla geri dönüş kültürünü oluşturduk. Bunun için platformlar tasarladık. Anlık ödüllendirme platformları oluşturduk. Koçluk ve mentörlük platformumuz ile çalışanlarımızı destekledik. 

Üçüncü odak noktamızda “Birlikte Eğleniriz” oldu. Eğlenmek işinizi yaparken o işi severek yapmanın çok önemli bir maddesi. Onun içinde sosyal kulüpleri uygulamaya aldık. Sosyal kulüplerle çalışanlarımızın fiziksel, ruhsal ve bedensel durumlarını daha iyi noktaya getirebilmek için çalışmalar yaptık. Hobi kulüpleri, spor kulüpleri. Binlerce arkadaşımızın yarıştığı eş spor turnuvaları gerçekleştirdik. Kısacası, uzaktan çalışsak bile çalışanları birlikte olma duygusuna getirmek için birçok alternatifli kulüp faaliyetlerimiz oldu. 

Bunların hepsi aslında çalışanlarımızın beklentileri ve isteklerine göre şekillendi. Bu da bizi En İyi İşveren olma sürecinde birlikte başarma yolculuğuna getirdi.

3. Çalışanlarınızın yeteneklerini geliştirme konusunda ve yeni yetenekleri organizasyonunuza kazandırma konusunda yüksek güven kültürünün etkilerini nasıl yaşadınız?

Öncelikle potansiyeli olan çalışanları şirketimize kazandırmak için bazı stratejiler geliştirdik. Üniversitelerle iş birliği çalışmaları yürüttük. Hem buradaki arkadaşlarımıza kendimizi anlattık hem de onları dinledik. Hackathonlar yaptık. Bu çalışmalar bizim için çok kıymetliydi. Potansiyel anlamında en yüksek gördüğümüz yetenekleri şirketimize kazandırdık. 

Şirketimizde çalışanlarımızı daha uzun vadede tutmak için başladıkları ilk günden itibaren, çalışan deneyimi yolculuğu tasarımı ile onların temas noktalarına dokunduk. Gelişim ve kariyer programları sağladık.

Günümüzde tabii bunu yaparken reskilling ve upskilling gibi gelişim odakları kullanılıyor. Mevcut pozisyondaki yetkinliklerin yanında çok yönlü pozisyon yetkinlikleri kazandırdık. Bu da şirketimizde yer alan çalışanlarımızda tek taraflı bir yolculuk değil, çok taraflı bir yolculuk yapma algısını yarattığı için güven kültürümüze olumlu bir katkısı oldu. 

Çalışanlarımız buradaki gelişim yolculuğuna ve kariyer yolculuğuna inanıyorlar. Bununda hayata geçtiğini görüyorlar. İşte güven kültürü; söylediklerinizi yapmak ve yaptıklarınızın çalışanlar tarafından hissedilmesi ile oluşuyor. Bu da En İyi İşveren yolculuğumuzun en temel taşlarından biri.

 

Sertifikasyon programına başvurmak ve daha fazla bilgi için tıklayın!