Ana Sayfa Great Blog Geleceğin İş Yerleri Çalışan Odaklı Sosyal Değeri Nasıl İnşa Ediyor?
Geleceğin İş Yerleri Çalışan Odaklı Sosyal Değeri Nasıl İnşa Ediyor?
30.05.2024
Full Shot People Working Together

Great Place To Work® Türkiye ve Özel Sektör Gönüllüleri Derneği (ÖSGD) iş birliğinde gerçekleştirilen ortak analizler ile 38 şirket, sosyal sorumluluk ve çalışan gönüllüğünde Türkiye’nin En İyi İşverenleri arasında yer aldı. Şirketlerin insan kaynağının, yetkinlik ve potansiyelinin gönüllülük yoluyla faydaya dönüşmesini hedefleyen ÖSGD’nin, analiz sürecine özel yaklaşımları ile destek verdiği Great Place To Work® Türkiye Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük Listesi’ni belirleme sürecinde ilk olarak Great Place To Work® Sertifikasyon programına dahil olan ve sertifika almaya hak kazanan, ayrıca Trust Index™ çalışan deneyimi anketi sonuçlarında yüksek skora sahip şirketler tespit edildi. Bu şirketlerin Trust Index™ çalışan deneyimi anketinde yer alan sosyal sorumluluk ve çalışan gönüllülüğüne işaret eden sorulardaki skorlarının ortalamasının alınmasıyla aday şirketler belirlendi ve ÖSGD tarafından hazırlanan ek sorulara cevap vermeleri istendi.

Sosyal sorumluluk ve gönüllülük çalışmaları çalışan bağlılığını ve organizasyon performansını güçlendiriyor

Günümüzde sosyal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetleri, iş dünyasında sadece toplumsal değer yaratmakla kalmayıp, aynı zamanda şirketlerin çalışan memnuniyetini, kurum kültürünü ve işveren markası değerini artırma yollarından biri haline geldi. İşverenler, bu projelerin çalışanların şirketlere olan bağlılığını nasıl artırdığını ve genel olarak sürdürülebilir bir performansa nasıl olumlu etkiler yarattığını giderek daha fazla fark ediyorlar.

Bu yıl 600 kadar şirketin değerlendirildiği Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük™ araştırmamızda, toplamda 38 organizasyon listede yer almaya hak kazandı. Bu prestijli şirketler, sadece çalışanlarının değil, tüm toplumun hayatını iyileştiren önemli adımlar atıyorlar.

İşin anlam bulması

2024 yılı araştırmamıza ait verilere göre, Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük™ alanındaki En İyi İşverenler listesinde yer alan şirketlerde çalışanların %86'sı işlerinin kendileri için sadece “iş” olmadığını, özel bir anlam taşıdığını belirtiyor. Bu oran, listedeki şirketlerin, çalışanlarının işlerini sadece bir gelir kaynağı olarak görmekten öte, bir amaç ve katkı hissetmelerini sağlayacak yaklaşımlar geliştirdiklerini gösteriyor. Sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılımı teşvik, -zorlu zamanlarında bile dayanışmayı pekiştirir ve çalışanların işe olan bağlılıklarını artmasına katkı sağlar.

Listede yer alan şirketlerin öne çıkan uygulamalarından örnek vermek gerekirse, sokak hayvanları için yardım faaliyetleri gibi etkinlikler çalışanlara doğrudan bir etkileşim şansı vererek, onlara işlerinin ötesinde somut bir amaç sunuyor. Harika iş yerlerinde uygulanan stratejilerden bir diğeri de sosyal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetleri için sene içerisinde özel günler ve haftalar belirlemek. Bu sayede çalışanların aktif katılım sağlayabilmeleri için bir zaman aralığı oluşturmak, iş planlamalarını da verimli yapabilmek adına etkili bir uygulama. İhtiyaç bağışı ve çeşitli STK’lara yardım faaliyetleri ise çalışanların doğrudan ve bireysel bir katkı sunabilmelerine olanak tanır.  

Kurum kültürü dönüşümünde sosyal sorumluluğun rolü

Sürdürülebilir gönüllülük çalışmaları, uzun vadede şirket kültürünün ayrılmaz bir parçası haline gelebilir. 2024 Trust Index™ çalışan anketi araştırmamız sonucunda, listede yer alan şirket çalışanlarının %92'si şirketlerinin topluma değer katma biçimlerinden memnun olduğunu ifade ederken bu oran standart şirketlerde %68 civarlarında kalıyor. Bu, şirketlerin sosyal sorumluluk projelerine olan yatırımlarının, çalışanların şirkette yaşadığı pozitif atmosferin genel pozitif çalışan deneyimini artırabileceğinin bir göstergesidir.

Örneğin liste şirketlerinin uygulamaları arasında yer alan sürdürülebilir çevre bilincini aşılamak amacıyla düzenlenen faaliyetler, çalışan farkındalığını artıran önemli bir etki gösteriyor. Görme engelliler için kitap seslendirmek, eğitim ve ihtiyaç haritası belirleyip gerekli desteği sağlamak için yapılan çeşitli faaliyetler de iş yeri kültüründe fırsat eşitliği ve kapsayıcılık unsurlarını pekiştiriyor.

İşveren markasını güçlendirmek

Bir şirketin dışarıya yansıttığı imaj, potansiyel yeteneklerin çekilmesinde kritik bir faktördür. Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük™ listesindeki şirketlerde çalışanların %84'ü iş yerlerini ailelerine ve arkadaşlarına harika bir iş yeri olarak tavsiye ederken, standart şirketlerde bu oran %53 de kalıyor. Bu durum, listedeki şirketlerin dışarıya yansıttığı pozitif imajın ve güçlü işveren markasının, potansiyel iş başvuruları ve şirketin genel itibarı üzerinde olumlu bir etki yarattığını gösterir. İyi bir işveren markası, yetenek çekiminde ve çalışanların uzun süreli bağlılığında kritik bir rol oynar.

Bu sonuçlar, sosyal sorumluluk ve gönüllülük projelerinin sadece topluma değil, aynı zamanda çalışanların iş tatmini ve şirkete olan bağlılıklarına da olumlu bir etki yaptığını gösteriyor. Bu olumlu etki, özellikle liste şirketlerinde daha belirgin bir şekilde ortaya çıkmakta, bu da sosyal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetlerinin şirketler için sadece etik bir yükümlülük değil, aynı zamanda stratejik bir avantaj olduğunu kanıtlar nitelikte.

En İyi İşveren olarak tanının

Organizasyonunuzun harika bir kurum kültürü olduğunu global çapta tescilleyerek tüm dünyaya duyurmak ister misiniz? Great Place To Work-Sertifikası™ süreciyle ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Tam listeyi görüntülemek için tıklayın.